1.

واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن

صفحه 1-26
حسنعلی بختیاری نصرآبادی؛ حسین دولتدوست؛ محمدحسین حیدری؛ محسن محمدی فشارکی

2.

بررسی توصیه‌های عام و خاص (وصیت‌نامه) در ساقی‌نامه‌ها (بر مبنای تذکرۀ میخانه، پیمانه، ساقی‌نامه‌سرایان آذربایجان و سایر ساقی‌نامه‌ها)

صفحه 27-54
مهدی ملک ثابت؛ سمیرا صدیقی مورنانی

3.

شیوه‌های تربیت بر پایۀ اصول عرفانی در حدیقة الحقیقه سنایی

صفحه 55-86
علی دهقان

4.

بررسی و تحلیل حل مسئله در کلیله و دمنۀ نصرالله منشی و مثنوی مولوی بر اساس نظریۀ جان دیویی (با تأکید بر داستان بوف و زاغ و شیر و نخجیران)

صفحه 87-106
یوسف علی بیرانوند؛ قاسم صحرائی

5.

بازتعریف اسطوره، حماسه و تراژدی در ادبیات تعلیمی با تکیه برگلستان سعدی

صفحه 107-142
سیدمجتبی حسینی عاشق آبادی؛ سید کاظم موسوی؛ ژاله آموزگار؛ محمد رضا نصر اصفهانی

6.

بررسی قابلیت‌های هوش هیجانی در قصۀ سمک عیّار

صفحه 143-176
فرشته زواری درخشان؛ رضا صادقی شهپر؛ مرتضی رزاق پور

7.

بررسی زبان زنانه و مردانه در داستا‌ن‌های ابراهیم گلستان و منیرو روانی‌پور از منظر جنسیت و رویکرد تعلیمی‌اخلاقی (مطالعۀ موردی: جوی و دیوار و تشنه و کولی کنار آتش)

صفحه 177-204
کبری وخشوری؛ ناصر ناصری؛ شهریار حسن زاده


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب